woensdag 13 oktober 2010

Johannes 5

Ik heb bericht gekregen van bedrijf C: een demi-afwijzing. "Als blijkt dat de kandidaten die wij nu op sollicitatiegesprek laten komen ongeschikt zijn, komen we bij jou terug". Geen idee waar dat gapende gat in het plafond vandaan komt, jullie?

Raar is het, hoe je mensen die in dezelfde positie als jou verkeren, die droombaan opeens niet meer gunt.

Maar het wordt nog veel mooier. Vriend A liep gisteren een werknemer van bedrijf D tegen het lijf. Wat blijkt? Bedrijf D (denk: waanzinnig bureau waar iedere vacature aan eisen van droombaan voldoet) heeft net haar projectmanager ontslagen. Toen vriend A dit mij meedeelde kon ik niet anders dan kirren van blijdschap.

Ik heb besloten mijn stoute schoenen aan te trekken en een dezer dagen gewoon bij bedrijf D binnen te lopen. Met attitude, bijlagen en een goed verhaal. Zodat ik mij heel misschien binnenkort projectmanager mag noemen.